onsdag den 26. december 2012

Hjemmelavet julegave

Det er ikke blevet til så mange hjemmelavede julegaver i år.

Som bloggen bærer præg af, så har dette efterår været alt for travlt. Arbejdet har taget al tiden og al overskuddet. Vi bruger derfor denne juleferie til at lade op, så vi forhåbentlig kan gå 2013 i møde med lidt mere overskud.

Dog har jeg nået at deltage i et enkelt julemarked sammen med min veninde. Der var ikke det store salg, faktisk solgte jeg slet ikke noget den første dag - men fik dog solgt lidt på andendagen. Billeder her fra kommer på et andet tidspunkt , da de ikke lige ligger på ipad'en.

Men tilbage til det dette indlæg handler om - julegaver! Min dejlige gudbarn og niece Lærke havde ønsket sig en dukkeseng til sin dukke. Det var da et overkommeligt ønske! Jeg havde allerede engang sidst på sommeren fundet en gammel dukkeseng på et loppemarked, som jeg havde tænkt mig hun skulle have.

Dukkesengen blev først lavet i den sidste uge op til jul - behøver man at være i god tid? Nej vel! Med til dukkesengen fulgte sengetøj og et hæklet sengetæppe. Min lillesøster Mia, som også er mor til den unge dame, havde ønsket sig æbler på sengetøjet - så det fik hun selvfølgelig, to forskellige slags, et på hver side, så man kan skifte efter humør.

På billedet ses dukkeseng med udstyr efter den var blevet pakket ud - nåede ikke at tage billeder i dagslys inden jeg pakkede den ind.





3 kommentarer:

  1. Sikke en fin lille seng og gos detalje med det hæklede sengetæppe.
    Jeg har også lavet en dukkeseng - og den er bare et hit hos den lille dame. Du kan se indlægget her:
    http://menneskebarnet.blogspot.dk/2012/09/dukkeseng-make-over.html

    kh Ditte

    SvarSlet
  2. Så fin :-)
    Kh Rikke
    Www.bareschoen.blogspot.com

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etiketter

Ammepude (1) Applikation (1) Award (1) Barnedåb (2) Barselsbesøg (1) bestilling (3) Billeder (1) Blafre (1) Bloggen (6) Blogshop (11) Blogshoppen (3) Bluser (3) Borde (1) Bytte (6) Bøger (3) DIY (1) Dukkeseng (1) Dynebetræk (2) Dåb (1) Elefant (1) Elefanter (1) Elsebeth Gynther (1) Ferie (1) Flodhest (2) Fugle (3) Fødselsdag (2) Gaver (20) Genbrug (4) Give Away (32) Hagesmække (3) Haven (2) Hjælp (1) Huer (1) Hus (1) Hæklerier (18) Hæklet (3) Jersey (1) Jul (1) Keramik (2) Kjoler (1) Kommentarer (1) krea (10) Lamper (1) Legekøkken (1) Lillebror (4) Lopper (7) Mad (3) Morgenlopper (5) Pakkeleg (6) Præmier (1) Pude (2) Pudebetræk (3) Puder (7) Rasmus' (1) Rib (1) Sanseklude (1) Savlesmække (1) Sengetøj (3) Signe (1) Signes (12) Signes Mor (1) Slanger (1) Smykker (1) Småfolk (2) Smølfer (4) Stof (15) Strikkerier (4) Sy-ting (9) Syet (5) Sælges (11) Til salg (5) Trendsales (8) Tøj (5) Ugler (10) Uro (1) Velkommen (2) Værelse (3) Wiinblad (1) Ænder (1)